Pytania i odpowiedzi

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na większość pytań, które zadają nasi klienci.

Wszystko co musisz wiedzieć o współpracy z biurem rachunkowym

Pytania o usługę księgową

Poniżej znajdziesz pytania o samej współpracy księgowej, sposobie kontaktu z księgową oraz rodzaju rozliczeń.

Cena za bieżącą obsługę księgowa rozliczana jest wg ilości dostarczonych w danym miesiącu dokumentów. Dokument oznacza: fakturę zakupu, fakturę sprzedaży, rachunki, raporty kasowe, dokumenty magazynowe (PZ, WZ, RW), dokumenty proste (do księgowania np. amortyzacji, delegacji, rozliczeń międzyokresowych kosztów czy rozliczeń VAT), listę płac, wyciąg bankowy (10 transakcji=1dok. jeśli dostarczono wyciąg w formacie MT940 i PDF. Jeśli dostarczono tylko PDF 1 operacja bankowa = 1 dokument). Niewykorzystana ilość nie przechodzi na kolejny miesiąc. Jeśli masz problem z ustaleniem ilości dokumentów, omów to z naszą księgową, a policzy to za Ciebie.

Nie. Ilość dokumentów jest niezbędna do sporządzenia wstępnej kalkulacji ceny. Istotna jest także pracochłonność księgowań. Jeśli posiadane przez Ciebie systemy generują np. plik z fakturami, który możemy zaimportować do Optimy, zmniejsza się pracochłonność księgowań, a tym samym cena. Nasz cennik jest elastyczny i dostosowany do potrzeb klienta, oraz możliwości synchronizacji/integracji naszych systemów.

Dokumenty należy dostarczyć online, za pomocą aplikacji SaldeoSMART. Większość dokumentów księgowych załącza się do zakładki DOKUMENTY, a kadrowo-płacowych do zakładki KADRY/DOKUMENTY KADROWE. Aplikacja ta jest bardzo intuicyjna, jeśli jednak będzie potrzebne dodatkowe wsparcie w tym zakresie, służymy pomocą.

Nad bezpieczeństwem danych na naszych serwerach czuwa profesjonalna firma. Kopie wszystkich zasobów są wykonywane codziennie. Dodatkowo bazy Optimy naszych klientów są zabezpieczane na dyskach zewnętrznych, bez dostępu do Internetu. Dostęp do serwera mają tylko upoważnione do tego osoby. Wszystko po to, by posiadane przez nas dane były bezpieczne.

Każdy Klient ma przypisanego Opiekuna Księgowego i Kadrowego, lecz w przypadku jego nieobecności (z powodów zaplanowanych i tych niezaplanowanych) inny pracownik przejmuje tematy nieobecnego członka zespołu. Dzięki temu zachowujemy ciągłość pracy, mimo zdarzeń losowych,

FAQ podatkowy

Ważne sprawy księgowo-podatkowe

Prowadzenie księgowości firmowej, nie jest łatwe, dlatego oprócz przejęcia całości Twoich spraw podatkowych, dajemy Ci spis częstych problemów księgowych z ich rozwiązaniami.

Wykorzystaj generator do sprawdzenia indywidualnego rachunku podatkowego (mikrorachunku podatkowego), na który wpłacisz podatki i opłaty np. PIT, PPE, VAT.

https://www.podatki.gov.pl/generator-mikrorachunku-podatkowego

Wykorzystaj do tego portal CEiDG.

Zmień dane firmy, zawieś, wznów lub zamknij działalność gospodarczą.

https://www.biznes.gov.pl/pl/e-uslugi/

Wykorzystaj wyszukiwarkę e-składka. Wyszukiwarka służy do sprawdzenia indywidualnego rachunku składkowego (ZUS), na który wpłacisz swoje składki.

https://eskladka.pl/Home

Wysokość składek ZUS zależy od formy opodatkowania, ulg jakie Ci przysługują, oraz wysokości twoich przychodów lub dochodów. Aktualne stawki można sprawdzić na stronie: https://zus.pox.pl/

Jak podpisać dokumenty profilem zaufanym?

Aby podpisać dokument profilem zaufanym, zaloguj się na profil zaufany za pomocą linku: Podpisz dokument elektronicznie – wykorzystaj podpis zaufany – Gov.pl – Portal Gov.pl

Tam załącz plik, który chcesz podpisać. Wybierz miejsce w którym ma być widoczny podpis, oraz podpisz dokument. Nie zapomnij pobrać podpisanego pliku, by móc przesłać go dalej, np. do drugiej strony podpisywanej umowy.

Wykorzystaj portal Usług Elektronicznych ZUS.

​Dzięki PUE możesz załatwiać wszelkie sprawy związane z ubezpieczeniami społecznymi przez Internet, bez wychodzenia z biura lub domu, także poza godzinami działania urzędów.

https://www.zus.pl/ezus/logowanie?jezyk=pl

Wykorzystaj stronę e-Urząd Skarbowy.

e-Urząd Skarbowy umożliwia Ci załatwienie wielu spraw online – bez wychodzenia z domu, na dowolnym urządzeniu, 24/7

https://www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy/

Skorzystaj z narzędzia Biała lista VAT, na portalu podatki.gov.pl.

Znajdziesz tam wykaz podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT.

https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka

Skorzystaj ze strony kalkulatory.gofin.pl. Kalkulator liczy odsetki za zwłokę od zaległości podatkowej na podstawie kwoty zaległości, wymaganego oraz faktycznego terminu zapłaty. Kalkulator uwzględnia soboty oraz dni ustawowo wolne od pracy.

https://kalkulatory.gofin.pl/kalkulatory/kalkulator-odsetek-od-zaleglosci-podatkowych

Skorzystaj ze strony kalkulatory.gofin.pl. Kalkulator liczy odsetki od zaległości z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, FP, FS, FGŚP oraz FEP na podstawie kwoty zaległości, wymaganego oraz faktycznego terminu zapłaty. Uwzględnia odsetki, z zapłaty których płatnik składek jest zwolniony oraz zasady zaokrąglania odsetek za zwłokę.

https://kalkulatory.gofin.pl/kalkulatory/kalkulator-odsetek-od-zaleglosci-skladkowych

Zaświadczenie o niezaleganiu w Urzędzie Skarbowym za pomocą platformy biznes.gov.pl. Uzyskaj zaświadczenie z urzędu skarbowego o niezaleganiu w podatkach dochodowych, VAT lub akcyzie.

https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/ou751

Za pomocą poniższego portalu sprawdzisz aktywność numeru VAT nadanego przez Państwo Członkowskie / Irlandii Północnej.

https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/#/vat-validation

Szybka wycena obsługi księgowej

Skontaktuj się z nami, w sposób dla Ciebie odpowiedni,
zadzwoń lub napisz.